O veche vorbă din bătrâni spunea ”Clientul nostru, stăpânul nostru!” Oare chiar așa să fie? La o privire mai atentă, clientul este cel care este dependent de consum, magazinul fiind locul în care această dependență îi este satisfăcută. De aici se poate observa foarte clar ipocrizia celui care a enunțat prima dată această afirmație. Într-o altă ordine de idei, privind din punct de vedere al concurenței, este evident faptul că un magazin trebuie să facă destul de multe lucruri pentru a-și păstra clientul fidel. Conversia clientului în vânzări constă într-o mare măsură în plăcerea acestuia de a petrece timp în magazin. Dacă dumneavoastră îi oferiți condiții de cumpărături la un nivel calitativ mai mare decât competiția, atunci clientul dumneavoastră nu mai este stăpânul dumneavoastră, ci este amicul, prietenul dumneavoastră.
1. Utilizarea unor elemente cromatice în interiorul magazinului va modifica aspectul acestuia radical. Clientul va considera elementele cromate ca făcând parte dintr-un decor superior din punct de vedere calitativ. Stendere cromate pentru confecții, fie că sunt stendere în formă de ”s” sau stendere drepte cromate, sunt elemente de decor esențiale în amenajarea magazinului.
2. Puneți preț pe manechini. Realismul unor manechini care stau și te privesc din spatele geamului magazinului vă captează atenția. Odată ce privirea v-a fost atrasă de manechin, mai este doar un pas până la achiziție.
3. Amenajarea magazinului cu ajutorul oglinzilor ține cu siguranță loc de impresie artistică. Pe lângă faptul că oglinzile dau senzația de spațiu, este necesar și un suport de care să fiți siguri că vă ține oglinda în siguranță.
4. Un aspect important în amenajarea oricărui magazin sau supermarket este dat de degringolada existentă în coșurile cu șosete, papucei sau alte haine. Acestea trebuie plasate la îndemâna oricui și trebuie să fie solide ca și construcție pentru a rezista șocurilor cumpărătorilor. Plasați-le în mijlocul magazinului și veți obține un haos. Plasați-le undeva la perete și nu va ajunge nimeni la ele. Trebuie să le poziționați într-o semiobscuritate vizuală, astfel ca orice client să conștientizeze că sunt acolo, dar să nu se sperie de dezordinea din ele.
5. Panourile Slatwall sunt de efect. Acestea sunt necesare atunci când doriți să dați un aspect futurist, vizionar magazinului dumneavoastră. Amenajarea magazinului cu Panouri Slatwall va schimba percepția oricărui client asupra calității produselor. Trebuie să fiți conștient că un client nu este atras doar de aspectul produsului, respectiv a hainei, ci și de aspectul general al magazinului.
6. Tot din gama panourilor, sunt recomandate amenajările artistice cu panouri MDF cu șine de aluminiu Slatwall. Acestea, într-o combinație de lumini și umbre, vor atrage cu siguranță privirile potențialului client.
Amenajarea magazinului înseamnă acționarea directă asupra simțurilor clientului. Trebuie să încercați să vă jucați cu simțurile clientului, atât vizual cât și olfactiv și auditiv. O muzică bună, în surdină, un miros discret, poate de mosc și o lumină caldă vă vor aduce rezultatele așteptate